Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ascolta Radio F2

Premio Aicun

L’Aicun (Associazione Italiana Comunicatori d’Università) ha pensato proprio a voi, neolaureati di tutte le università italiane, indicendo un concorso per titoli, per l’attribuzione di un premio di studio pari a 1500 euro da assegnare ad una tesi di laurea svolta su tematiche attinenti la comunicazione universitaria.

Lo scorso 2007, Aicun ha premiato due studenti milanesi.
Con una tesi in comune, discussa al Politecnico di Milano alla Facoltà di Design, dal titolo “Il profilo professionale e sociale del designer di comunicazione del Politecnico di Milano. Studio strategico per l’incontro tra domanda del mercato del lavoro e offerta formativa, progetto di strumenti comunicativi on line e off line”, i due neodottori sono stati scelti dalla commissione Aicun per l’originalità dell’approccio e del tema indagato.

Tra gli obiettivi dell’Aicun: lo sviluppo e la tutela dei principi etici a cui si deve ispirare la comunicazione universitaria; la realizzazione di ricerche periodiche sui temi della comunicazione negli atenei e sullo stato dello sviluppo delle attività di comunicazione universitaria nel suo complesso.

31 dicembre 2008 è la data entro cui tutti i laureati dell’anno accademico 2006/2007 potranno far pervenire domanda di ammissione al concorso.
Per maggiori informazioni sulle modalità d’accesso al concorso si invita a consultare il sito: www.aicun.it

(L. C.)

Lascia un commento