Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ascolta Radio F2

Il volto nuovo della comunicazione sociale


Il concorso, promosso per il quarto anno dalla Fondazione Pubblicità Progresso, invita da sempre gli studenti universitari a fornire un loro contributo di idee. Ai giovani si chiede di presentare idee per comunicare ad altri giovani e per spingerli all’azione.

Sono tre i temi sui quali sarà possibile mettere in gioco la propria creatività, soprattutto strategica: la sostenibilità ambientale, l’attenzione alla diversità e la lotta alla povertà.
Quest’anno il concorso vede la collaborazione del Parlamento Europeo – Ufficio di Milano e la partnership di Deejay Radio e Televisione.

La partecipazione può essere individuale o a coppie. Per iscriversi è necessario compilare il modulo scaricabile dal sito www.pubblicitaprogresso.org e inviarlo all’indirizzo info@koinetica.net entro lunedì 30 giugno 2010.
Gli studenti possono presentare il rational della loro idea o la realizzazione concreta della stessa. Il termine di consegna dei lavori è il 15 ottobre 2010.

In palio per i vincitori: 15 viaggi/studio a Strasburgo con visita al Parlamento Europeo e dibattito con europarlamentari per presentare
i progetti vincenti, la partecipazione alla Sesta Conferenza Internazionale a Milano il 9 novembre 2010 e la presenza sul sito della Fondazione Pubblicità Progresso e del Parlamento Europeo.

Lascia un commento